Ontvanger van gesprekken ziet een onjuiste bedrijfsnaam

Indien een klant via ons platform belt naar externe telefoonnummers, dan sturen wij nooit een (bedrijfs-)naam mee. Toch krijgen wij af en toe een melding dat de ontvanger van het gesprek een onjuiste bedrijfsnaam ziet.

Mobiele telefoons doen vaak zelf een check in verschillende databases waarbij de inkomende telefoonnummers worden opgezocht.

Er zijn drie grote databases die hiervoor gebruikt worden:

Truecaller

In deze database kan de klant zelf hun telefoonnummer opzoeken:
https://www.truecaller.com/

Indien de gegevens foutief in deze database staan, kan de klant een verzoek indienen voor het aanpassen van deze gegevens.

Hiya

De database van Hiya is niet publiekelijk beschikbaar om telefoonnummers op te zoeken. Wel is het mogelijk om een verzoek in te dienen voor het updaten van de gegevens:

https://hiyahelp.zendesk.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=33394399463699

Google Business

Verder is het belangrijk om de bedrijfsgegevens actueel te houden in Google Business. Hier kan de klant zelf hun gegevens updaten.